Problem med hyresavier juli

På grund av systembyte har hyresavier för juli månad felaktigt skickats ut via e-post till dig som hyr bilplats, boende eller lokal av Kiruna kommun eller Kiruna Näringsfastigheter. Aktuella fakturor kan du se på Mina sidor. För dig som hyr bostad, bilplats eller lokal av Kirunabostäder är hyresavierna försenade.

Välkommen till nya Mina sidor

Vi byter fastighetssystem och lanserar nya Mina sidor för dig som är registrerad i vår kö. Systembytet innebär nya rutiner för oss, vilket kan leda till att våra handläggningstider är något längre under övergångsperioden. Vi ber om överseende under övergångsperioden.

Problem med hyresavier juli

På grund av systembyte har hyresavier för juli månad felaktigt skickats ut via e-post till dig som hyr bilplats, boende eller lokal av Kiruna kommun eller Kiruna Näringsfastigheter. Aktuella fakturor kan du se på Mina sidor. För dig som hyr bostad, bilplats eller lokal av Kirunabostäder är hyresavierna försenade.

Välkommen till nya Mina sidor

Vi byter fastighetssystem och lanserar nya Mina sidor för dig som är registrerad i vår kö. Systembytet innebär nya rutiner för oss, vilket kan leda till att våra handläggningstider är något längre under övergångsperioden. Vi ber om överseende under övergångsperioden.

Vem sköter visningen av lägenheten för min bostad?

När din uppsägning är registrerad och lägenheten annonseras för uthyrning är du som hyresgäst skyldig att visa lägenheten för de personer som får erbjudande om att flytta in efter dig. Om du av någon anledning inte har möjlighet att visa lägenheten under uppsägningstiden måste någon annan göra det. Vid uppsägningen ska du meddela om det är aktuellt med andra kontaktuppgifter för visning. Kirunabostäder kommer att lämna ut kontaktuppgifterna till de sökande som får erbjudande om lägenheten.

Sidans namn används som frågan, och kommer att dyka upp som rubriken för plusboxen.
Det som anges i fältet Svar kommer att dyka upp i plusboxens innehåll.

Glöm inte att ange kategori för Frågan och Svaret. Frågor och Svar som saknar kategori kommer inte att dyka upp i FAQ-appen.
Ange kategori genom att högerklicka på sidan, välj Egenskaper -> Metadata. Välj sedan kategori under metadatat: Frågor och Svar - kategori.
Man kan använda en befintlig kategori eller skapa en egen kategori. Kategorier kan även ärvas.

Fråga oss!