En god kontakt mellan hyresvärd och hyresgäst är en förutsättning för att vi ska kunna göra ett bra arbete och för du ska trivas hos oss, därför arbetar vi aktivt med boinflytande.
Vi vill ha en god kontakt med dig som hyresgäst. Som extra resurs i vårt arbete har vi ett samverkansavtal med Hyresgästföreningen gällande boinflytande. Utöver bostadsmöten, gårdsaktiviteter och kundundersökningar träffar vi Hyresgästföreningen regelbundet för att tillmötesgå ett större boinflytande. Din åsikt, som hyresgäst, är viktig för oss.
Vill ni ordna en aktivitet i ert område, en trivseldag eller en gemensam kvällsaktivitet? Kontakta er kvartersvärd så hjälper vi er gärna.
Standardförbättringar
Visste du att du själv kan förändra din lägenhet? Mot ett tillägg på hyran har du möjlighet att till exempel få en tvättmaskin installerad i lägenheten.
Standardförbättringar innebär att du som hyresgäst kan göra egna tillval i din lägenhet för att förbättra standarden. Det kan vara en spis med häll, en diskmaskin till köket eller att du tidigarelägger tapetsering i lägenheten. Inför en eventuell standardförbättring måste vi göra en besiktning av lägenheten för att bedöma om det är möjligt att genomföra önskad förbättring i just din lägenhet. Om du vill veta mer om vilka standardförbättringar du kan beställa kan du kontakta din kvartersvärd. Kontaktuppgifter till din kvartersvärd hittar du i trapphuset eller här på webbsidan.
Här kan du läsa vilka tillval du kan göra. , 130.6 kB, öppnas i nytt fönster.