Bredband, tv och parabol

Hos Kirunabostäder har våra hyresgäster tillgång till den senaste tekniken inom kommunikation. Alla våra lägenheter är anslutna till Telenor, Com Hem eller Gironet och förser våra fastigheter med en snabb bredbandslösning.

Bredband

För att uppkopplingen ska fungera krävs att din dator har ett nätverkskort. Du behöver också en nätverkskabel mellan datorn och uttaget. När detta är på plats skaffar du bara ett valfritt internetabonnemang. 

Com Hem

Om du har problem med din internetanslutning ska du felanmäla det direkt till Com Hems kundtjänst på telefon 90 222. Var beredd att uppge namn och adress vid kontakt med supporten. 

Om du som hyresgäst har digital-tv utöver grundutbudet (extra box) finns ett kundnummer på Com Hem-fakturan som ska anges vid felanmälan.

Telenor

Till Telenor gör du felanmälan på telefon 0770-777 000 alla dagar kl. 8.00–22.00. Kom ihåg att ha uttagsnumret till hands vid felanmälan.

Gironet

Felanmälan för Gironet gör du till den tjänstleverantör som du själv valt.

Kabel TV

Våra fastigheter i centrala Kiruna är anslutna till Com Hem, som erbjuder digital-TV med ett varierat utbud. Förutom 10 kanaler som ingår i grundutbudet har du tillgång till ett stort utbud digitala tv-kanaler som du kan välja mellan. Du kontaktar själv Com Hem om du vill utöka ditt kanalutbud eller om du har problem med TV-sändningen.

Parabol

Parabol får endast monteras på stag på balkong. Hela parabolen måste vara upphängd innanför balkongräcket. Om du vill sätta upp en parabolantenn i anslutning till din bostad måste du kontakta din kvartersvärd för ett skriftligt godkännande. Se regler och ansökan under Relaterat nedan.