Hos Kirunabostäder har våra hyresgäster tillgång till den senaste tekniken inom kommunikation. Våra lägenheter är anslutna till antingen Telenor, Tele2 eller Gironet och förser våra fastigheter med en snabb bredbandslösning.
Internet
För att uppkopplingen ska fungera krävs att din dator har ett nätverkskort. Du behöver också en nätverkskabel mellan datorn och uttaget. När detta är på plats skaffar du bara ett valfritt internetabonnemang.
Gironet
För att beställa ett internetabonnemang går du in på www.gironet.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och klickar på ”Beställ tjänst” i menyn. Där ser du vilka tjänsteleverantörer som finns tillgängliga och kontaktinformation till dem. Leverantörerna erbjuder olika tjänster i form av internet, TV och telefoni. Läs och jämför dem för att få de tjänster som passar dina behov bäst.
Felanmälan internet
Om du har problem med den tjänst du beställt eller om nätet plötsligt slutar fungera kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör.
Tele2
Om du har problem med din internetanslutning ska du felanmäla det direkt till Tele2:s kundtjänst på telefon 90 222. Var beredd att uppge namn och adress vid kontakt med supporten.
Om du som hyresgäst har digital-tv utöver grundutbudet (extra box) finns ett kundnummer på Tele2-fakturan som ska anges vid felanmälan.
Telenor
Till Telenor gör du felanmälan på telefon 0770-777 000 alla dagar kl. 8.00–22.00. Kom ihåg att ha uttagsnumret till hands vid felanmälan.
TV
Gironet
För att beställa en TV-tjänst går du in på www.gironet.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och klickar på ”Beställ tjänst” i menyn. Där ser du vilka tjänsteleverantörer som finns tillgängliga och kontaktinformation till dem. Läs och jämför dem för att få de tjänster som passar dina behov bäst. Om du har problem med den tjänst du beställt kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör.
Tele2
Våra fastigheter i gamla centrum är anslutna till Tele2, som erbjuder digital-TV med ett varierat utbud. Förutom 15 kanaler som ingår i grundutbudet har du tillgång till ett stort utbud digitala tv-kanaler som du kan välja mellan. Du kontaktar själv Tele2 om du vill utöka ditt kanalutbud eller om du har problem med TV-sändningen.
Om du har problem med din TV-anslutning ska du felanmäla det direkt till Tele2:s kundtjänst på telefon 90 222. Var beredd att uppge namn och adress vid kontakt med supporten.
Felanmälan TV
Om du har problem med den TV-tjänst du beställt kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör.
Parabol
Parabol får endast monteras på stag på balkong. Hela parabolen måste vara upphängd innanför balkongräcket. Om du vill sätta upp en parabolantenn i anslutning till din bostad måste du kontakta din kvartersvärd via vår kundservice för ett skriftligt godkännande. Se regler och ansökan under Relaterade dokument nedan.