När du gör en felanmälan hjälper du oss att ta hand om våra fastigheter. Visste du att du kan göra felanmälan till oss dygnet runt?
Så här gör du felanmälan på Mina sidor:
Logga in på Mina sidor. Logga in på Mina sidor med BankID. För att logga in med lösenord behöver du personnummer och det lösenord du valde när du registrerade dig. Om du glömt ditt lösenord kan du få ett nytt genom att klicka på Glömt lösenord och fylla i ditt personnummer. Ett nytt lösenord skickas till din registrerade e-postadress.
Klicka på Felanmälan. Välj vilket kontrakt felanmälan avser - lägenhet eller bilplats. Fyll i beskrivning av felet. Under rubriken Annan lägesbeskrivning kan du beskriva fel i allmänna utrymmen till exempel tvättstuga eller trapphus. Kryssa i dina valda alternativ under Övrigt och välj sedan Skicka felanmälan. Fördelen med att felanmäla på Mina sidor är att du kan följa ärendets status när du är inloggad.
Vid akuta fel som kan orsaka skada på fastigheten eller utgöra fara ska du genast kontakta oss via telefon.
Allmän felanmälan
Upptäcker du ett fel i exempelvis våra gallerior, bostadsområden eller i kommunala verksamheter, kan du anmäla det via vårt allmänna felanmälanformulär.
Felanmälan via telefon och e-post
Telefon: 0980-708 50
Öppettider: Vardagar 7.15 –15.00
E-post: info@kirunabostader.se
Akuta fel efter kontorstid
Kiruna C, Jukkasjärvi och Nordkalottvägen, telefon 0980-708 87
Svappavaara, Vittangi, Övre Soppero och Karesuando, telefon
070-213 19 37.
Störningsjour och upplåsning
Securitas, telefon 0980-812 86.
