Korrigering av felaktiga hyresavier juli

I samband med att vi bytt fastighetssystem har vi haft problem med avsieringen av juli månads hyror. Nu ska problemet vara åtgärdat och vi påskyndar arbetet med att komma till rätta med hyresinbetalningar som blivit fel.

Korrigering av felaktiga hyresavier juli

I samband med att vi bytt fastighetssystem har vi haft problem med avsieringen av juli månads hyror. Nu ska problemet vara åtgärdat och vi påskyndar arbetet med att komma till rätta med hyresinbetalningar som blivit fel.

Korrigering av felaktiga hyresavier juli

I samband med att vi bytt fastighetssystem har vi haft problem med avsieringen av juli månads hyror. Nu ska problemet vara åtgärdat och vi påskyndar arbetet med att komma till rätta med hyresinbetalningar som blivit fel.

Vid det första aviseringstillfället i vårt nya fastighetssystem har vår nya fakturaleverantör haft problem med vissa inställningar, vilket gjort att hyresavierna blivit försenade och att vi inte kunnat skicka hyresavier via tidigare valda betalsätt. Vi beklagar det inträffade och de olägenheter som detta kan ha orsakat dig som hyresgäst.

Vår leverantör har nu kommit tillrätta med felet och vi arbetar tillsammans med att lösa de problem som uppkommit till följd av de felaktiga inställningarna.

Just nu pågår avstämning av hyresinbetalningar samt identifiering av eventuella felinbetalningar. Så snart vi har sammanställt uppgifterna kommer vi att återkoppla till de hyresgäster som berörs, både vad gäller saknade betalningar och återbetalningar.

Återbetalning av felaktig dubbel hyresinbetalning

För dig som råkat betala dubbel hyra för juli kommer det överskjutande beloppet att återbetalas. Utöver återbetalningen kommer vi att kompensera dig med dröjsmålsränta i enlighet med räntelagen.

Månadsvis avisering

En nyhet i vårt nya fastighetssystem är att vi nu fakturerar hyran månadsvis, en månad åt gången, istället för tre hyresavier åt gången. Det innebär att vi snart kommer att skicka ut hyresavierna för augusti månad.

Frågor?

Vid frågor om din hyresavi kan du kontakta vår kundservice via info@kirunabostader.se eller 0980-708 50, vardagar klockan 07.15 - 15.00. Mellan den 23 juni till 15 augusti har vi lunchstängt klockan 11.00-12.00.

Via länkarna nedan kan du läsa tidigare nyheter om hyrorna för juli månad.

Senast uppdaterad •
Fråga oss!