Felaktiga hyresavier för hyrestrappning
På grund av systembyte har hyresavier för juli månad blivit felaktiga för dig som berörs av hyrestrappning.
Vid det första aviseringstillfället i vårt nya fastighetssystem har vår nya fakturaleverantör haft problem med vissa inställningar vilket gjort att du som berörs av hyrestrappning, till följd av omflyttning, har fått ett felaktigt momsavdrag på din hyresavi för juli. Nya hyresavier kommer att skickas ut. Vänta in den nya avin innan du betalar hyran.
Har du hunnit betala?
Om du redan hunnit betala den första hyresavin för juli ska du endast betala den återstående mellanskillnaden på den andra avin, det vill säga det angivna beloppet för moms som finns specificerat på den första hyresavin.
Betalning via autogiro
För dig som har ett aktuellt autogiromedgivande kommer beloppet för juli månads hyra att vara korrigerat när det dras från ditt konto den sista vardagen i månaden.
Du kommer att få en ny hyresavi med det korrekta beloppet skickat via e-post (om du har en giltig e-postadress registrerad hos oss) eller brev. Hyresavin har texten Dras via autogiro och du ska inte betala avin. Hyran kommer automatiskt att dras från ditt konto den sista vardagen i månaden.
Vi ber om ursäkt för de besvär som detta kan orska dig.
Frågor?
Vid frågor om din hyresavi kan du kontakta vår kundservice via info@kirunabostader.se eller 0980-708 50, vardagar klockan 07.15 - 15.00. Mellan den 23 juni till 15 augusti har vi lunchstängt klockan 11.00-12.00.